tisdag 13 december 2011

Gravid på övertid

I fredags hade vi BF, det betyder att jag endast har gått fyra dagar över tiden. Det är ju ingenting. Ganska vanligt hos förstföderskor har jag hört. Men för mig känns det som en evighet! Varje kväll när jag går och lägger mig hoppas jag att förlossningen ska starta, och varje morgon blir jag lika besviken.

Det är en konstig tillvaro jag lever i just nu. Jag som tycker om att det händer mycket omkring mig, lever som i ett vakuum. Jag har inget jobb att gå till och inga andra stora projekt igång såklart. Jag går hemma och försöker sysselsätta mig, men dagarna är så långa och jag vill bara att vår lilla bebis ska vara här! Det är ju därför jag har slutat att jobba - för att ta hand om vårt lilla barn, inte för att bara gå hemma och dra. Jag vantrivs verkligen med det! Dessutom är det frustrerande att inte kunna planera mitt liv, inte kunna påverka situationen och inte veta när det ska hända...

14 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att det känns lite tungt, men snart kommer bebisen ska du se!

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott... ; )
    förstår att du längtar ihjäl dig!
    finns inget underbarare än att ha ett litet underverk!
    Va rädd om dig!KRAM

    SvaraRadera
  3. jag förstår hur du känner..gick över 2 veckor med dottern.. hoppas inte att det upprepas denna gången..

    jag tror att ni får bebis innan julafton iaf.. :)
    tänker på dig..

    SvaraRadera
  4. Förstår att det måste vara skitjobbigt! Hoppas att det också är er tur SNART!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag kan riktigt tänka mig hur sagta det måste kännas som om tiden går.
    Hoppas bäbis kommer snart ♥

    SvaraRadera
  6. förstår att det känns som en evighet, jag gick över en dag (var beräknad den 4:e och Alva föddes den 6:e så det räknas som en dag övertid) och jag tyckte att den dagen var som en eeeevighet !! kram och bebis kommer nog snart !

    SvaraRadera
  7. Hoppas du slipper vänta så länge till! Jag gick över fjorton dagar ( för ca ett år sedan) och de var de värsta dagarna i mitt liv tror jag- sjukt jobbigt! Så jag förstår dig.

    SvaraRadera
  8. Vet exakt hur du känner dig, jag gick 4 dagar över och de fyra dagarna kändes som fyra månader!! men snart mycket snart har ni den lilla hos er!!! storkram

    SvaraRadera
  9. Tack för era kommentarer! Jag vet att det är ett lyxproblem att vänta på sin lilla skatt, men det är skönt att läsa att många av er kände likadant!

    SvaraRadera
  10. God kväll..Snart snart är er sötnos hos er..Om vi inte hörs av innan så lycka till med allt.Gick med över 4 dagar med min snäcka och min prins ville komma ut 2 dagar innan så det är så olika :).kram kram

    SvaraRadera
  11. Jag förstår din känsla, med min sista gick jag över tiden med 14 dagar och det var långa!! 14 dagar...
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Vet att du säkert hört det hundra ggr förut. Men ämnet i sperma löser upp tappen, så sex påskyndar. Vi är vänn med en barnmorska, så vi trodde inte riktigt på alla skriverier. Men det är fakta. Krävs stora mängder för att lösa upp, men om du går på övertid så är det kanske värt ett försök? :)

    SvaraRadera
  13. det e jätte jobbigt den sista tiden. vi får hålla tummarna att det startar snart. kram

    SvaraRadera
  14. Åsa: Usch, 14 dagar är verkligen länge!

    Jennie & Grodorna: Tack för tipset. Ja, jag har hört det många gånger, men jag tror inte så mycket på det. Läs här: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=128

    anna: Tack! :-)

    SvaraRadera